09137292595
09307256577

نکاتی چند برای سفر

اگر قصد سفر به هر کجای این کره ی خاکی را دارید در این مطلب با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم تا خدایی نکرده در طول سفر دچار مشکل نشوید. 

در این مطلب موارد زیر را بررسی می کنیم: 

  • از پله اول شروع کنید 
  • کوله پشتی ببرید 
  • دنیای دیجیتال را فراموش نکنید 
  • سبک و سبک تر سفر کنید 
  • نسخه پشتیبان بگیرید 
  • اپلیکیشن های کاربردی را نصب کنید 
  • قفل گوشی هوشمند را دست کم نگیرید 
  • دزدی آسان را مد نظر داشته باشید 

 

- از پله ی اول شروع کنید 

گردشگری را با سفر هایی شروع کنید که آسان باشند. قطعا سفر کردن به برخی از نقاط ایران و جهان کمی دشوار بوده و شرایط خاص خود را دارد. پس توصیه می کنیم که اگر برای اولین بار است که به یک سفر خارجی می روید یا اگر برای اولین بار است که به قسمتی از ایران سفر می کنید، برنامه ریزی کنید تا از اماکن و قسمت هایی دیدن کنید که ساده تر باشند و شما را به زحمت نیندازند. 

 

- کوله پشتی ببرید 

بردن کوله پشتی در سفر

پیشنهاد می کنیم برای شروع یک جهانگردی یا ایرانگردی یک کیف کوچک تهیه کنید. قطعا یک کوله پشتی خوب و راحت از یک چمدان دست و پاگیر برای سفر مناسب تر است. به غیر از این که مجبور باشید و وسایل بزرگ و زیادی داشته باشید. مسلما اگر به قصد اسکی سفر می کنید، هیچ چاره ای جز برداشتن یک چمدان چرخ دار بزرگ ندارید و باید قید کوله پشتی را بزنید. 

 

- دنیای دیجیتال را فراموش نکنید 

لپ تاپ در سفر

قطعا گوشی هوشمند تان را به همراه خواهید داشت اما شاید داشتن یک لپ تاپ مسافرتی و یک هدفون با کیفیت به دلیل قیمت بالایی که دارند امکان پذیر نباشد. 

اما اگر کار شما به هر نوعی با ابزار دیجیتال گره خورده است، مهم است که آن ها را به همراه داشته باشید تا در مواقع بیکاری و اضطرار به کار هایتان نیز برسید. 

 

- سبک و سبک تر سفر کنید 

سفر با بار کم

هر چه سبک تر سفر کنید راحت تر هستید و اگر این مورد را رعایت نکنید سفر بسیار سختی را در پیش خواهید داشت. اگر حجم بالایی از وسایل اضافه داشته باشید، عبور و مرور سختی را تجربه خواهید کرد. با خود نگویید که ممکن است به این وسیله احتیاج داشته باشم، چرا که خیلی از این وسایلی که می گویید ممکن است به آن احتیاج داشته باشم، زیادی هستند و فقط و فقط بار شما را سنگین می کنند. 

توصیه می کنیم اگر وسایل الکترونیکی به همراه ندارید، نهایتا 11 کیلوگرم  و اگر وسایل الکترونیکی  به همراه دارید نهایتا 14 کیلوگرم را با خود حمل کنید. لباس های زیاد با خود نبرید، زیرا ضمن اینکه به کارتان نمی آیند، لذت شستن لباس در سفر و طبیعت را از شما می گیرند. 

 

- نسخه پشتیبان بگیرید

نسخه پشتیبان اطلاعات موبایل 

از عکس ها و ویدئو های خود نسخه پشتیبان  تهیه کنید. این کار را هر روز یا روزی دو دفعه انجام دهید و این توصیه را جدی بگیرید، چرا که اگر این کار را نکنید و تصاویر و ویدئو های خود را از دست بدهید، شاید دیگر آن لحظه های ثبت شده قابل برگشت نباشند و سال ها افسوس یک سهل انگاری را با خود همراه داشته باشید. 

برای گرفتن نسخه پشتیبان می توانید از لپ تاپ استفاده کنید  و یا اگر به همراه ندارید از آپلود سنتر های مختلف استفاده کنید. در این مورد به طور مفصل و در مطلبی جداگانه برایتان خواهیم نوشت. 

 

- اپلیکیشن های کاربردی را نصب کنید 

اپلیکیشن های کاربردی موبال در سفر

اگر به سفر خارجی می روید، یکی از بهترین اپلیکیشن ها یا وبسایت هایی که می توانید استفاده کنید گوگل ترنسلیت  (google translate) است. این نرم افزار این امکان را دارد که به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت با آن کار کنید. کافی است داده های زبان مقصد سفر خود را یک بار دانلود کرده و برای همیشه از آن استفاده کنید. 

برای پیدا کردن آدرس و مکان های تاریخی و تفریحی می توانید از گوگل مپ (google map) استفاده کنید تا گم نشوید و بهترین مسیر ها را پیدا کنید. همچنین برای سفرهای داخلی می توانید از نرم افزارهای ایرانی به نام نشان و بلد استفاده کنید که در نوع خود حرفه ای هستند و امکانات زیادی از جمله نزدیک شدن به دوربین های راهنمایی و رانندگی، احتمال حضور پلیس، دست انداز و... را در اختیار شما قرار می دهند. 

برای ارتباط با خانواده و دوستان خود که کیلومترها از شما دور هستند، حتما از نرم افزارهای پیام رسان و شبکه های اجتماعی استفاده کنید. اپلیکیشن های تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و اسکایپ استفاده کنید، اما اینستاگرام نرم افزاری است که درعین ساده بودن، امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. 

 

- قفل گوشی هوشمند را دست کم نگیرید 

قفل گوشی هوشمند با اثر انگشت

در دنیایی که بخش زیادی از اطلاعات زندگی شخصی و کاری شما در گوشی هوشمندتان ذخیره شده است، می توان گفت که اگر به هر دلیل گوشی هوشمند خود را از دست دهید، بخش زیادی از زندگی و سفر خود را مختل کرده اید. پس در اولین فرصت گوشی خود را قفل کنید و اگر گوشی هوشمندتان دارای ویژگی هایی برای قفل های بیومتریک همچون اثر انگشت و شناسایی چهره است از آن استفاده کنید. 

 

- دزدی آسان را مد نظر داشته باشید 

قطعا اگر در حال پیاده روی باشید و گوشی هوشمند گران قیمت شما از درون جیبتان خودنمایی کند کار را برای دزد ها آسان تر کرده اید. 

توجه کنید که شما نباید حتی برای لحظات کوتاهی کیف پول خود را روی میز کافه جا بگذارید و یا اینکه کوله پشتی خود را در یک مترو یا قطار شلوغ در آورده و در جلوی خود بگذارید. همین نکات ساده است که باعث می شود درصد زیادی جلوی دزدی از شما را بگیرد و سفر شما را به تلخی نکشاند. 

 

 - سفر آخر 

در آخر آرزو میکنم به هر کجا سفر می کنید با رعایت نکات و راهنمایی های بالا  سفری خوش  داشته باشید و حسابی لذت ببرید.