09137292595
09307256577

مسیر کاشان به چادگان؛ آزادراهی سریع و بدون دردسر

برای شروع هر سفر به یک سری اطلاعات نیاز داریم. اطلاعاتی که بتواند سفر ما را راحت تر و شیرین تر کرده و لذت سفر را دوچندان کند. یکی از این اطلاعات، دانستن اطلاعات مسیر و جاذبه های گردشگری است که در مسیر وجود دارد. برای شروع سفر از کاشان به چادگان راه های مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی ها و معایبی است و در هر مسیر هم شهر های مختلفی وجود دارد. 

در این مطلب با ما همراه باشید تا مسیر شماره 1 کاشان به چادگان را با هم بررسی کنیم. 

 

- آزادراه؛ سریع و بدون دردسر 

اگر دوست دارید سریع و بدون دردسر از کاشان به چادگان برسید این مسیر را انتخاب کنید. تقریبا همه ی این مسیر، آزادراهی است، شهرهای کمتری در بین راه وجود دارد و حدود 3 ساعت زمان می برد تا به مقصد برسید. با همه ی این اوصاف بیایید با استفاده از نقشه ی زیر و  باهم این مسیر 294 کیلومتری  را شروع کنیم. 

مسیر کاشان به چادگان

مسیر کاشان به چادگان

 

 

-شروع سفر از داخل شهرستان کاشان 

خانه های تاریخی کاشان

 

اگر اهل کاشان هستید که خوب می دانید که چطور از شهر خارج شده و به سمت اصفهان حرکت کنید، اما اگر به کاشان سفر کرده اید و بعد از آن می خواهید به چادگان سفر کنید، برای خروج از شهر و استفاده از مسیر شماره 1 دو راه دارید: 

  • اطراف خانه های تاریخی کاشان 

اکثر خانه های تاریخی کاشان نظیر خانه تاریخی طباطبایی ها، عباسیان، بروجردی ها و... در خیابان علوی قرار دارند. اگر این خانه ها و اماکن تاریخی را دیده اید و دیگر وقت کافی برای ماندن در این شهر و دیدن دیگر زیبایی های آن را ندارید، از خیابان یکطرفه علوی خارج شده، وارد خیابان شمس آبادی شده و به سمت شهر قمصر حرکت کنید. 

اگر قصد دیدن شهر قمصر و بوییدن عطر گل و گلاب محمدی را ندارید، در میانه راه وارد آزادراه کاشان - نطنز - اصفهان شوید. 

 

  • اطراف باغ فین کاشان 

حالا اگر فقط برای دیدن باغ فین وارد کاشان شده اید و قصد دارید هرچه سریع تر به چادگان برسید، از همان باغ فین وارد بلوار باقرالعلوم و سپس بلوار امام رضا شده و در انتها وارد آزادراه کاشان - نطنز - اصفهان شوید. 

از هر مسیری که از شهر خارج شوید، وارد آزادراه کاشان- نطنز می شوید و شهر بین راهی بعدی نطنز خواهد بود. 

 

-جاذبه های گردشگری شهرستان نطنز 

ابیانه

 

شاید شما هم وقتی نام نطنز به میان می آید، فقط نیروگاه هسته ای را به آن نسبت دهید. اما این شهر هم مثل دیگر شهرهای ایران  از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است که در زیر به برخی از آن ها با توضیحی کوتاه اشاره می کنیم. 

  • روستای ابیانه: در مسیر کاشان به نطنز و در 40 کیلومتری شمال غربی نطنز، در دامنه ی کوه کرکس روستایی به رنگ سرخ وجود دارد که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند. 
  • منطقه گردشگری متین آباد: اولین اکوکمپ ایران که در 25 کیلومتری شمال نطنز و در بین رمل های بزرگ کویر قرار داشته و شترسواری و چادرهای دائمی در شن از امکانات آن است. 
  • محوطه تاریخی و باستانی اریسمان: در 20 کیلومتری این شهرستان، محوطه ای باستانی قرار دارد که قدمتی 6000 ساله دارد و اولین منطقه ذوب فلز جهان به شمار می رود. 

بعد از نطنز و جاذبه های آن، وقت حرکت به سمت اصفهان و نجف آباد است. از نطنز خارج شده و مجدداً وارد آزادراه نطنز - اصفهان شوید و به مسیر خود ادامه دهید. قبل از اصفهان به یک دوراهی می رسید که یک راه به داخل شهر اصفهان رفته و دیگری شما را به سمت نجف آباد می برد. 

 به سمت نجف آباد حرکت کنید. 

 

-جاذبه های گردشگری شهرستان نجف آباد 

جاذبه های گردشگری نجف آباد

 

وقتی به نجف آباد می رسید، دو راه دارید. اول اینکه به راه خود ادامه داده و به سمت تیران حرکت کنید و دوم اینکه داخل نجف آباد شوید. بیایید فرض کنیم می خواهید داخل نجف آباد شوید، با چه امیدی داخل این شهر می شوید؟ 

این شهر دارای جاذبه های زیر است: 

  • برج های دو قلوی صفا: کبوترخانه هایی که به شکل مستطیل هستند و در قدیم از کود این برج ها برای کشاورزی استفاده می شده است. چرا که در هر یک از این برج ها سالانه حدود هفت تن کود جمع آوری می شده است. 
  • ارگ شیخ بهایی: این ارگ، هفت برج کبوتر دارد و یکی از بزرگ ترین مجموعه های تفریحی غرب استان اصفهان است. 
  • عصارخانه آقا: اولین و قدیمی ترین عصارخانه این شهر است که در بازار واقع شده است. جالب است بدانید که در قدیم از عصارخانه ها برای آسیاب موادی مثل سنگ، زردچوبه، فلفل و... استفاده می شد. 
  • خانه تاریخی نوریان: اولین مکتب خانه علوم نجف آباد است که مربوط به اواخر قاجار و اوایل پهلوی است. 

بعد از اینکه از این شهر دیدن کردید و از آن خارج شدید به سمت تیران حرکت کنید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا به تیران برسید. 

 

-جاذبه های گردشگری شهرستان تیران 

جاذبه های گردشگری شهرستان تیران

 

تنها 50 دقیقه تا چادگان مانده است. اما اگر خسته اید و احساس می کنید اگر رانندگی کنید برای خود، خانواده و دیگران خطر ایجاد می کنید در این شهر توقف کنید و از جاذبه های گردشگری زیر لذت ببرید. 

  • آبشار کرد: آبشاری که در ارتفاعات دالانکوه قرار داشته، در اوایل بهار آبریزی بیشتری دارد و در تابستان هم خشک می شود. ارتفاع آن نیز به حدود 50 متر می رسد. 
  • قلعه تاریخی قمیشلو: این قلعه که قدمت ساخت آن به 140 تا 160 سال قبل بر می گردد توسط مسعود میرزا ملقب به ظل السلطان ساخته شد. وی پسر ارشد ناصر الدین شاه قاجار و حاکم استان های مرکزی ایران از جمله اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و... بود و برای گذراندن ماه های گرم سال این منطقه را برگزیده بود. 
  • سد خمیران، روستای احمدرضا، شهرک فرهگی تفریحی زاینده رود و... از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند. 

 

- شهر آخر 

مثل همیشه  با طی کردن مسیری کوتاه یا طولانی بسته به شهری که از آن حرکت می کنید، به شهرستان چادگان و آب و هوای عالی و ویلاهای عالی تر می رسیم. الان هم که مسیر کاشان به چادگان را طی کرده ایم به این شهر رسیده ایم و برای برگشت مجدد راه دومی هم وجود دارد که در یک مطلب جداگانه  و تحت عنوان " مسیر کاشان به چادگان؛ مسیری به شیرینی عسل خوانسار" به آن پرداخته ایم. 

اگر شما هم از این مسیر و شهرهای آن خاطره ای دارید، خوشحال می شویم با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. منتظرتان هستیم. 

ارسال دیدگاه

منتظر شنیدن نقد ها و نظرات شما هستیم...