09137292595
09307256577

مسیر شیراز به چادگان با عبور از کنار طبیعتی زیبا

قبل از شروع هر سفر، داشتن اطلاعاتی در مورد مسیر، وضعیت آب و هوا، استراحتگاه های مسیر و اماکن تاریخی  و تفریحی که در شهرهای مسیر وجود دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. 

در این مطلب قصد داریم از مسیر شیراز تا چادگان عبور کرده و با شهرهایی که در این مسیر وجود دارند و همچنین اماکن تاریخی و تفریحی آن‌ها آشنا شویم. اگر قصد سفر به چادگان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. شاید ما با این مطلب باعث شدیم سفر خاطره انگیز‌تری را تجربه کنید. 

البته ناگفته نماند مسیری دیگر هم از شیراز به چادگان وجود دارد که در مطلبی جداگانه در مورد آن مسیر هم صحبت می کنیم. 

521 کیلومتر را با ما همراه باشید. 

 

- از شیراز به چادگان با عبور از یاسوج و شهرکرد 

مسیر شیراز به چادگان

مسیر شیراز چادگان

 

اگر اهل شیراز باشید که به خوبی خروج از شهر و حرکت به سمت یاسوج و اصفهان را می‌دانید. اما اگر از شهرهای جنوبی مثل جهرم، بوشهر، بندرعباس و... به شیراز آمده اید و قصد سفر به چادگان را دارید، پیشنهاد می کنیم پس از تازه کردن دیدار با حضرت حافظ، وارد بزرگراه امام خمینی، بزرگراه محلاتی و در انتها بلوار دکتر حسابی شده و شهر را به مقصد یاسوج ترک کنید. 

 از هر مسیری که دلخواهتان هست عبور کنید، اما این را به خاطر داشته باشید که باید وارد جاده شیراز به یاسوج شوید. 

 

- از شیراز به یاسوج؛ زیبایی آب و طبیعت 

جاذبه های گردشگری یاسوج

 

حالا که از شیراز خارج شده اید و درمسیر یاسوج قرار گرفته اید باید بدانید که در مسیر، زیبایی طبیعت و گاهی رودخانه آنقدر زیاد است که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم این مسیر 175 کیلومتری را یکسره تا یاسوج طی کنید. اگر در بهترین فصول این منطقه یعنی بهار و تابستان سفر می کنید، هندوانه و خربزه ای گرفته، در این مسیر و در میانه راه توقف کنید و نوش جان کنید و مجدد به سمت یاسوج حرکت کنید. 

بعد از اینکه به یاسوج رسیدید جاذبه های زیر در انتظار شماست: 

  • پیست اسکی کاکان: یکی از معروف ترین و بهترین پیست های اسکی کشور در این شهر و در روستایی به نام کاکان قرار دارد. این پیست که در دامنه های زاگرس، در قله ی دنا و در ارتفاع 2600 متری قرار دارد، لذت یک اسکی جذاب را برای شما فراهم می کند. 
  • آبشار یاسوج: برای دسترسی به این آبشار زیبا، راه زیادی را در پیش ندارید. کافیست 2 کیلومتر از شمال یاسوج خارج شده و به دیدن این آبشار زیبا بروید. این آبشار که 10 متر ارتفاع دارد از دل کوه های زاگرس سرچشمه می گیرد و گل هایی رنارنگ و خوشبو اطراف آن را احاظه کرده اند. 
  • دریاچه کوه‌گل: اگر به دنبال زیبایی گل و کیاه در کنار آب هستید، حتما سری به این دریاچه بزنید. این دریاچه که در 32 کیلومتری یاسوج و 8 کیلومتر مانده تا شهر سی سخت وجود دارد، شما را به دیدن مناظری از گل ها و گیاهانی خیره کننده همچون بابونه، نعناکوهی، ریواس، پونه کوهی، قارچ کوهی و... که هر کدام عطر و بوی خاصی دارند، مهمان می کند. 

 

- رسیدن به بام ایران با طی کردن مسیر یاسوج به بروجن 

اگر از دریاچه کوه‌گل دیدن کرده باشید و مقصد بعدی بروجن باشد، حدود 198 کیلومتر و اگر از دریاچه دیدن نکرده باشید و بخواهید مستقیما از یاسوج به بروجن بروید، 224 کیلومتر در پیش دارید. 

با طی کردن هر یک از این مسیرها و مسافت ها به بام ایران می رسید. شهری در ارتفاع 2197 متری از سطح آب های آزاد و دومین شهر پرجمعیت استان چهارمحال و بختیاری که نمی توان از کنار آن به راحتی عبور کرد. در این شهر جاذبه های همچون: 

  • گردشگاه چشمه سیاسرد: این گردشگاه که معروف‌ترین تفرجگاه مردم این شهر است در فاصله‌ی 4کیلومتری این شهر و در اطراف چشمه ای به همین نام واقع شده است. امکانات گردشگری مناسب این گردشگاه باعث شده است تا آخرهفته ها مردم این شهر و شهرهای اطراف به راحتی از کنار آن نگذرند. 
  • تالاب گندمان: در وصف این تالاب همین بس که یکی از 10 تالاب برتر ایران برای پرنده نگری است و در سال 1352 در دفتر بین المللی پرندگان آبزی در شهر لندن ثبت شده است. بهترین فصل دیدن این تالاب تابستان است. 
  • موزه مردم شناسی: این موزه که به موزه مردم شناسی استاد بهرامی شهرت دارد مثل دیگر موزه های مردم شناسی ایران، فرهنگ، آداب و رسوم، کسب و کار، پوشش محلی و... مردم این شهر را به نمایش گذاشته است. 

 

- 64 کیلومتر از بروجن تا سوئیس ایران (شهرکرد) 

شهرکرد- سوئیس ایران

 

بعد از اینکه حدود 60 کیلومتر از بروجن خارج شدید، به شهرکرد، مرتفع ترین مرکز استان ایران که به سوئیس ایران نیز معروف است می‌رسید. این مرکز استان که از نظر زیبایی طبیعی چیزی کم ندارد، دارای جاذبه های گردشگری وتاریخی زیادی نیز هست. جاذبه هایی همچون: 

  • موزه باستان شناسی: در حمامی قدیمی به نام حمام پرهیزکار که به سبک حمام های قدیمی ایران و در دهه 20 هجری شمسی ساخته شده و در دهه 30 وقف عام شده است، موزه ای وجود دارد. موزه‌ای که در آن مجسمه هایی گلی با قدمتی 900ساله و ابزار و ظروفی مربوط به هزاره دوم و پنجم قبل از میلاد نگهداری می‌شود. 
  • مسجد جامع شهرکرد: مسجدی که از قرن 13 هجری قمری تا کنون پابرجا بوده وتزئینات و کاشی‌کاری های هفت‌رنگ و زیبای آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند. 

 

- در مسیر شهرکرد به چادگان 

مسیر شهرکرد به چادگان

 

بعد از اینکه از شهرکرد و جاذبه‌هایش دیدن کردید به سمت چادگان حرکت کنید که دیگر راهی تا این شهر زیبا نمانده است. البته فراموش نکنید که در این مسیر از 2 جاذبه ی گردشگری دیگر نیز دیدن کنید. 

  • خانه ستوده چالشتری: خانه ای به یادگار از دوره ی صفویه و قاجاریه که در 8 کیلومتری شهرکرد واقع شده و بسیار شبیه قلعه هست. این خانه یا قلعه دارای 3 موزه بوده و بخش حاکم نشین آن همچنان سالم و پابرجاست. 

  • پل زمان‌خان: حدود 25 کیلومتر که از شهرکرد خارج شدید، در نزدیکی شهر سامان و در مجاورت روستای ایل بیگی، پلی تاریخی بر روی رودخانه زاینده رود و به دستور عشایر زمانخان ساخته شده است. ( البته این پل، تنها بخشی از جاذبه های گردشگری شهر سامان است.) 

 

- چادگان؛ شهری آرام و ویلایی 

مسیر شیراز به چادگان، 521 کیلومتر طول دارد و اگر صبح زود حرکت کنید و فقط برای نوشیدن چای و استراحت جزیی توقف کنید، بعد از نهار به چادگان رسیده و درست موقع تحویل ویلاها، ویلای رزروی خود را تحویل می‌گیرید. 

فرصت را از دست ندهید و از این شهر آرام و ویلایی دیدن کنید و اگر هم تجربه ی دیدن این شهر را دارید یا خاطره ای از آن در ذهنتان ثبت شده است با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. 

ارسال دیدگاه

منتظر شنیدن نقد ها و نظرات شما هستیم...