چادگان معروف به بهشت اصفهان، یکی از شهرستان‌های خوش آب و هوا در استان اصفهان است. با شروع فصل گرما بسیاری از افراد به این شهر زیبا سفر میکنند.
09137292595
09307256577

مسیر بندر عباس تا چادگان

چادگان معروف به بهشت اصفهان، یکی از شهرستان‌های خوش آب و هوا در استان اصفهان است. با شروع فصل گرما بسیاری از افراد به منظور تفریح و استفاده از امکانات رفاهی در این منطقه به چادگان سفر می‌کنند. برای شروع سفر از بندرعباس به چادگان 3 مسیر مختلف وجود دارد. با توجه به مسافت 1000 کیلومتری از بندرعباس تا چادگان، بهتر است مسیری را انتخاب کنید که بتوانید در آنجا برای مدتی اقامت داشته باشید. در ادامه مطلب از سایت چادگان به بررسی هر یک از این مسیرها می‌پردازیم، همراه ما باشید.

مسیر اول بندرعباس تا چادگان با عبور از کرمان

با شروع سفر از بندرعباس به یک مسیر دو راهی مواجه می‌شوید، دو انتخاب پیش روی شما است. می‌توانید مسیر حاجی آباد به استان کرمان را انتخاب کنید یا به مسیر بندرعباس به شیراز وارد شوید. هر یک از این مسیرها جذابیت مخصوص به خود را دارند و برای اقامت مسافران دارای مکان‌های تفریحی و رفاهی هستند.

در مسیر اول بندرعباس تا چادگان با عبور از شهر حاجی آباد وارد بزرگراه بندرعباس-سیرجان می‌شوید. شهر سیرجان یکی از شهرهای تاریخی در استان کرمان است که دارای مکان‌های تفریحی و تاریخی بسیار زیادی از جمله باغ سنگی و بنای شاه فیروز است. اگر قصد دارید در این مسیر توقف کنید می‌توانید از خدمات مجتمع بین راهی کهنوج نیز استفاده کنید.

با عبور از شهرهای سیرجان و شهر بابک به ترتیب از شهرهای هرات، ترکان، قاضی آباد و بوانات عبور خواهید کرد که در این مسیر شهر بوانات یک مسیر ارتباطی زیبا و سرسبز بین استان‌های شیراز و اصفهان است. شهر هرات نیز جنوبی ترین شهر استان یزد است که حد فاصل شیراز، یزد و استان کرمان واقع شده است. از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر هرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قره تپه هرات
  • پارک سرچشمه نهر مسیح
  • جنگا باغ شادی

مسافت طی شده در مسیر اول بندرعباس به چادگان حدود 1،026 کیلومتر است که در نهایت با عبور از شهرهای شهرضا، مبارکه و تیران به چادگان ختم می‌شود.

مسیر دوم بندرعباس تا چادگان با عبور از یزد

اگر قصد دارید برای رسیدن به چادگان از شیراز و شهرهای زیبای استان فارس عبور کنید، باید هنگام خروج از استان هرمزگان به مسیر مسیر بندرعباس- شیراز وارد شوید. در این مسیر به ترتیب از شهرهای فسا، داراب، سروستان و ارسنجان عبور خواهید کرد. این شهرها از جمله زیباترین شهرهای استان فارس هستند و دارای طبیعت زیبا و جاده‌های سرسبز می‌باشند. مسیر دوم بندرعباس تا چادگان حدود 1،095 کیلومتر است و طولانی ترین مسیر برای رسیدن به چادگان می‌باشد اما به دلیل طبیعت بکر و زیبای شهرهای استان فارس، این مسیر همواره مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد.

در نهایت با عبور از استان فارس، همانند مسیر اول وارد مسیر اصفهان شیراز خواهید شد. در این مسیر از شهرضا عبور می‌کنید. شهرضا محل مدفن برادر امام رضا(ع)، امامزاده شاهرضا است. در این شهر فروشگاه‌های عرضه کننده سفال و پارک‌های متعددی وجود دارد که به همین دلیل یکی از شهرهای گردشگری در استان اصفهان محسوب می‌شود.

مسیر سوم بندر عباس تا چادگان با عبور از شیراز

در مسیر سوم اصفهان تا چادگان همانند مسیر اول باید از استان کرمان و شهرهای سیرجان و شهربابک عبور کنید و در نهایت وارد استان یزد شوید. این مسیر حدود 10،85 کیلومتر بوده و امکان بازدید از شهر زیبای یزد و روستاهای دیدنی این منطقه برای شما فراهم خواهد شد.

مسیر یزد تا اصفهان به دلیل وجود مناطق بیابانی جذابیت خاصی ندارد اما دارای اقامتگاه‌های تفریحی و مجموعه رستوران‌ها برای اسکان مسافران می‌باشد. کمی جلوتر که بروید به شهر نائین خواهید رسید که این شهرستان وسیع‌ترین شهرستان در استان اصفهان بوده و قدمت 3 هزار ساله دارد. در نائین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیادی وجود دارد که علاقه مندان به تاریخ و تمدن می‌توانند از این مناطق بازدید کنند.

با خروج از جاده اصفهان نائین اکنون وارد بزرگراه شهید اردستانی می‌شوید و با عبور از شهرهای اصفهان، خمینی شهر وارد کمربندی شمالی خواهید شد و در نهایت مسیر کمربندی تیران- داران را تا مقصد نهایی یعنی شهر زیبای چادگان سپری می‎‌کنید.

از میان سه مسیر ذکر شده از بندرعباس تا چادگان، مسیر سوم مستقیما از شهر اصفهان عبور می‌کند. همانطور که می‌دانید اصفهان دارای جاذبه‌های گردشگری فوق العاده‌ای می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم با ورود به اصفهان ابتدا به میدان زیبای نقش جهان بروید و از صنایع دستی و هنرهای زیبای این شهر بازدید کنید. بعد از آن به عالی قاپو، سی و سه پل و چهارباغ هم سری بزنید، در نهایت معروف ترین غذای این شهر یعنی بریونی را نیز در رستوران‌های اصفهان امتحان کنید.

چادگان؛ بهشت اصفهان

چادگان یکی از شهرستان‌های اصفهان با آب و هوایی معتدل و طبیعت بی‌نظیر است. به دلیل طبیعت سرسبز در این شهر و مجاورت با رودخانه زاینده رود، همواره ویلاسازی در این منطقه گسترش یافته است. بنابراین با خیال آسوده و بدون دغدغه محل اسکان، می‌توانید به این منطقه سفر کنید. از جمله امکانات رفاهی در چادگان می‌توان به باشگاه سوارکاری، اسکله قایقرانی دهکده، قایق موتوری و پدالی، انواع زمین‌های ورزشی، تله کابین و غیره اشاره کرد.

جمع بندی

اگر قصد دارید در فصل‌های تابستان و بهار به یک منطقه خوش آب و هوا با طبیعت بکر و زیبا سفر کنید، چادگان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شهر چادگان همواره مقصد اصلی مسافرانی است که از استان هرمزگان و شهرهای جنوبی کشور به اصفهان می‌آیند. برای اقامت در این شهر ویلاها و اقامتگاه‌های زیادی در دسترس است. در این مقاله به بررسی مسیر بندرعباس تا چادگان پرداختیم، شما می‌توانید پیش از شروع سفر خود نسبت به رزرو ویلا در چادگان اقدام کنید.