09137292595
09307256577

بزرگ ترین فایده های سفر برای شما

وقتی از دغدغه های زندگی روزمره و کار مداوم خسته می شوید، اولین گزنه ای که فکر شما را مشغول خود می کند سفر است. این مشغولیت فکری چه شما اهل سفر زیاد باشید و چه نباشید، برای شما پیش می آید. 

اما سفر کردن چه فایده ای برای شما دارد که این اتفاق می افتد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل زیر را با هم بررسی کنیم. 

  • سفر، روابط های اجتماعی شما را بهتر می کند 
  • سفر مانع از فرسودگی ذهنی شما می شود 
  • خلاقیت و نوآوری شما را بیشتر می کند 
  • سفر کردن، طرز فکر شما را جهانی می کند 
  • به شما نشان می دهد که چه کارهایی بلد هستید 
  • سفر به شما نشان می دهد که از درس و دانشگاه هم مهم تر است 
  • سفر، ثبت خاطراتی شیرین در کنار خانواده و دوستان را به همراه دارد 
  • در سفر، خودتان را می شناسید 

 

-سفر، روابط اجتماعی شما را بهتر می کند 

از مهم ترین فواید سفر، به ویژه سفر های خارجی این است  که روابط اجتماعی شما را بهتر کرده و آن را تقویت می کند. چرا که در طول سفر  و در موقعیت های مختلف مجبور می شوید تا به نحوی با دیگران ارتباط برقرار کرده و نیاز های خود را برطرف کنید. 

اگر انسانی درون گرا و خجالتی هستید و از برقراری ارتباط با غریبه ها هراس دارید و می ترسید بدون تسلط کافی بر زبان، با خارجی ها ارتباط برقرار کنید، فرصت سفر کردن را از دست ندهید. 

روابط اجتماعی و دوستانه

 

-سفر مانع از فرسودگی ذهنی شما می شود 

همه ی ما هر روزه با انواع و اقسام استرس ها و تنش های ذهنی مواجه می شویم و همه ی این تنش ها باعث می شوند تا خستگی و فرسودگی ذهنی به سراغ ما بیاید. اما اگر چند روزی دل از کار و مشغله های زدگی بکشیم و به سفر برویم، متوجه ارزش و اهمیت داشته هایمان می شویم و آرامش را تجربه می کنیم. 

خستگی ذهنی

 

-خلاقیت و نوآوری شما را بیشتر می کند 

زندگی روزمره به مرور یکنواخت می شود و خلاقیت و نوآوری ما را کاهش می دهد و برای برون رفت از این روزمرگی باید  از دایره امن خود خارج شده و در موقعیتی جدید و غریب قرار بگیریم. این موقعیت جدید باعث می شود تا برای هر لحظه تصمیمی جدید بگیریم. 

اگر شما هم مثل خیلی های دیگر، در شغل و زندگی تان احساس کسالت و یکنواختی می کنید و علاوه بر این، حس می کنید که دیگر آن آدم خلاق سابق نیستید، کار را رها کرده، چند روزی مرخصی بگیرید و به سفر بروید. مطمئن باشید وقتی از سفر برگردید، به آدمی خلاق و پرانرژی تبدیل خواهید شد و به اصلاح "با باطری پر" بر خواهید گشت. 

خلاقیت و نوآوری

 

-سفر کردن، طرز فکر شما را جهانی می کند 

از دیگر فایده های سفر این است که شما را با آدم های مختلف و با طرز فکر ها و اعتقادات مختلف آشنا می کند. این موضوع باعث می شود تا شما بیشتر به این قضیه فکر کنید که آدم ها با اینکه متفاوت هستند و مثل هم فکر نمی کنند اما می توانند با صلح و دوستی در کنار هم زندگی کنند. 

 

-به شما نشان می دهد که چه کارهایی بلد هستید 

بیایید فرض کنیم به تنهایی سفر کرده اید و هیچ کس را با خود همراه نکرده اید. چطور از پس کارهای خود برمی آیید؟ یکی از فواید سفر کردن همین است که شما را رد موقعیت های مختلف قرار می دهد و مجبور می کند کارهایی را انجام دهید که تا به حال یا انجام نداده اید، یا خیلی کم انجام داده اید. 

وقتی خیلی خوب و مسلط این کارها را انجام دهید، آن وقت است که اعتماد به نفس زیادی پیدا می کنید و به خودتان اعتماد می کنید و آفرین می گویید. 

 

- سفر، به شما نشان می دهد که از درس و دانشگاه هم مهم تر است 

سال ها در مدرسه و دانشگاه درس می خوانید و یاد می گیرید و یاد می گیرید. اما هیچ وقت به اندازه ی وقتی که به سفر می روید چیزی یاد نمی گیرد. 

هیچ چیز به اندازه ی تماشای گله ی گاوها از نزدیک شما را به فکر فرو نمی برد.هیچ چیز به اندازه ی قطاری که از میان کوه ها و جنگل ها عبور می کند، شما را به فکر فرو نمی برد که خداوند چقدر بزرگ است که چنین آفریده هایی دارد و چقدر بزرگ است که مخلوقش می تواند قطاری را با این عظمت را  از روی باریکه ای از سنگ عبور دهد. 

در نهایت هیچ چیز اینگونه به شما نمی آموزد که فارغ از هر مدرک و تحصیلات و موقعیتی، این محبت و دوستی و انسان دوستی است که می ماند و ارزش آن از هر چیزی بالاتر است. 

 

پل ورسک فیروزکوه

 

- سفر، ثبت خاطراتی شیرین در کنار خانواده و دوستان را به همراه دارد 

اگر با خانواده و دوستان خود سفر کنید و همه اهل سفر کردن باشند و کسی در این میان ناراحت نباشد، قطعا خاطراتی شیرین و به یاد ماندنی را در کنار هم خواهید داشت. این خاطرات تا سال ها در گوشه ای از ذهن شما جا خوش کرده و هر از چندگاهی خود را نشان می دهد و باعث می شود تا حس لذت بخش و شیرینی را مجدد تجربه کنید. 

همین موضوع باعث می شود تا به شما و خانواده و دوستانتان یادآوری شود که چقدر همدیگر را دوست دارید و بدون هم قسمتی از زندگی تان ناقص است. 

سلفی فامیلی

 

- در سفر، خودتان را می شناسید 

از مهم ترین فواید سفر این است که کمک می کند تا شما، خودتان را بهتر بشناسید و به خود درونی خود پی ببرید. سفر به شما نشان می دهد که صبرتان چقدر است، چقدر قوی هستید و واکنش شما نسبت به موقعیت های مختلف چیست. 

بعد از اینکه موارد بالا را به شما نشان داد، شما آماده شده اید که اگر بعدا در زندگی با آن ها روبرو شدید، چه کاری انجام دهید تا دردسر نداشته باشید یا اینکه دردسر کمتری داشته باشید. 

 

-آخرین سفر(سخن پایانی) 

حالا که تا اینجا با ما بودید و با بزرگترین فایده های سفر آشنا شدید، در اولین فرصت به سفر بروید و با این فواید، یک به یک آشنا شوید و اگر با فایده ای روبرو شدید که احساس کردید باید با ما در میان بگذارید، دریغ نکنید و از طریق صفحه ی تماس با ما، درمیان بگذارید. 

راستی ما این مطلب را با کمک وبسایت مردکوچک نوشتیم، کمی در آن تغییر ایجاد کردیم و  از گفتن منبع آن خرسندیم.