09137292595
09307256577

چادگان؛ مقصدی برای تفریح و آرامش

چادگان شهری در ۱۲۰ کیلومتری غرب استان اصفهان که در حاشیه رودخانه زاینده رود واقع شده است. پیدایش شهر چادگان بر اساس ضرورت های تاریخی یا سیاسی نبوده، بلکه بیشتر به علت شرایط مناسب محیطی و وجود رودخانه ی مهم زاینده رود می باشد. این شهر بر روی ارتفاعات قرار دارد و مثل نگینی سبز‌رنگ در استان اصفهان می‌درخشد این در حالی است که چادگان از شهرهای شناخته شده می باشد و مناسب برای گردشگری و طبیعت‌گردی است. 

در سرزمین ما ایران‌ هرجا که آب هست، آبادی هم هست و گویا دلیل تاسیس این شهر همین آب بوده و بس. آب؛ این موهبت الهی در فاصله ۳ کیلومتری جنوب شهر چادگان و آب های ورودی آن تا سد، جلوه های طبیعی خاص و بی نظیری را در تمامی فصول ایجاد و یک دهکده فرهنگی تفریحی زیبا را در ساحل دریاچه پشت سد زاینده رود پدیدار کرده است. به طوری که آن را به یکی از زیباترین تفرجگاه های استان تبدیل کرده است. ناگفته نماند که بافت دهکده را اکثرا خانه‌های ویلایی تشکیل می‌دهند. 

- ویژگی های دهکده  

آرامش در چادگان

از نخستین ویژگی های این دهکده می توان به وجود آرامش در یک استراحتگاه ییلاقی با امنیت کامل و محیطی خانوادگی برای مسافرانش اشاره کرد. 

 علاوه بر آن، چادگان آب‌وهوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد. هوا در اکثر مواقع سال نسبتا گرم است اما دریاچه سد زاینده‌رود هوا را تلطیف می‌کند. بنابراین دهکده دارای تابستان هایی خنک، پاییزی دلنشین و زمستان هایی جذاب و دیدنی است که می توان در اکثر مواقع سال به این شهر سفر کرده و از زیبایی‌های آن لذت برد. 

این دهکده علاوه بر دارا بودن فضایی سرسبز، آرام و پاک کوهستانی دارای امکانات متعددی از جمله تفریحات خانوادگی و دسته جمعی همانند؛ ماهیگیری، غواصی، پینت بال، قایق سواری، کارتینگ، زمین تنیس، ماشین شارژی، دوچرخه سواری، پیاده روی، ترامبولین، پل معلق، رستوران، فضای سبز مخصوص پیک‌نیک و ... است که لحظات مفرح و هیجان انگیزی را برای گردشگران رقم میزند. 

در اینجا نگاهی مختصر به فصول مختلف این دهکده خواهیم انداخت: 

- تابستان 

تابستان در چادگان

یکی از دغدغه های ما برای سفر در تابستان گرم بودن هوا است، به همین منظور بهترین انتخاب سفر در فصل تابستان مکان هایی هستند که در عین داشتن سرسبزی کافی، وزش باد خنک، کوهستانی بودن آن منطقه، از میزان آب کافی نیز برخوردار باشند.  

منطقه گردشگری چادگان با داشتن این ویژگی ها و واقع شدن در منطقه جغرافیایی مناسب می تواند از مناسب ترین مکان ها برای سفر باشد. پس بدون شک جای مناسبی در تابستان های گرم برای چند روز استراحت در کنار خانواده است. 

- پاییز 

پاییز چادگان

پاییز در همه نقاط ایران، جذابیت های خاص خود را دارد و زیبایی آن را می توان در جادوی نقاش طبیعت به شکلی از بوم هزار رنگ و هزار نقش مشاهده کرد. پاییزهای چادگان جایی است که جشنواره ای از رنگ و زیبایی، رمانتیک ترین فضای جاده را برای سلفی بازها و عاشقان طبیعت گردی به ارمغان آورده است. 

در پاییز چادگان، شما با مناظری که همچون تابلویی زیبا از یک نقاش چیره دست که رنگ ها را با رقص قلم جادویی خود به جشنواره ای از حیرت بدل کرده است، مواجه می شوید. این مناظر شاید تا مدتها برای هموطنان مناطق جنوبی و مرکزی و شرقی کشور، تکرار نشدنی باشد بنابراین پیشنهاد می شود در پاییز به این نقطه خوش آب و هوا و بکر ایران سفر کرده و از دیدن زیبایی های طبیعت و تنفس اکسیژن خالص آن لذت ببرید. 

- زمستان 

به دلیل اینکه این منطقه دارای بافت ویلایی است بنابراین در زمستان ها نیز می تواند جای مناسبی برای سفر باشد به علاوه با واقع شدن این منطقه در ناحیه ای کوهستانی و بارش برف در زمستان ها و سفید پوش شدن زمین، فضای زیبا و دیدنی را به وجود می آورد. به همین خاطر اگر در ماه های آینده، قصد عبور از این منطقه عجیب و رویایی را دارید، صبوری و تجهیز به لوازم گرمایشی و ایمنی را از دستور کار خارج نکنید. 

- سخن آخر 

خاطرات خود از چادگان؛ این شهر زیبا و دیدنی و خوش آب و هوا را برای ما بفرستید تا با نام خودتان در وبلاگ منتشر کنیم.