09137292595
09307256577

9 راه برای انتخاب اقامتگاه مناسب

قطعا یکی از مهم ترین مسائل سفر، انتخاب یک اقامتگاه مناسب است. شاید برای تنهایی  یا با یک جمع مجردی به سفر رفتن، آنقدر مسئله ی اقامت مهم نباشد و کار با یک چادر یا یک اقامتگاه با هر شرایطی، راه بیفتد. اما وقتی با خانواده سفر می کنید، انتخاب اقامتگاه مسئله ی مهمی است و باید به نکات ریز آن توجه کرد. 

این روزها پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب کار سختی نیست و با یک جستجوی اینترنتی ساده می توان به یک اقامتگاه مناسب دسترسی پیدا کرد. قطعا وقتی می خواهید به شهری مانند چادگان سفر کنید، به راحتی در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری، عبارت " اجاره اینترنتی ویلا در چادگان" را جستجو می کنید و بهوبسایت های مختلفی برای این کار دسترسی پیدا می کنید. 

بعد از اینکه وبسایت مورد نظر خود را پیدا کردید، باید یکسری نکات را مد نظر قرار دهید که ما در این مطلب به 9 مورد از آن ها اشاره کرده ایم. البته ما در این مطلب بیشتر به سراغ اجاره ویلا رفته ایم و نکات اجاره ویلا را بازگو کرده ایم. 

1- انتخاب مقصد و زمان سفر مهم است 

مقصد سفر- زمان سفر

قطعا وقتی در ایام نوروز قرار داریم یا مدارس بچه ها تعطیل شده اند، هجوم مسافران به شهرهای توریستی بیش از پیش شده و حجم تقاضا برای این شهرها بیشتر می شود. این شلوغی و افزایش حجم تقاضا باعث بالارفتن قیمت ها نیز می شود و باید قبل از سفر به قیمت و حجم مسافرانی که به شهر مورد نظر مسافرت کردهاند توجه کرد. 

 2- زمان تحویل ویلا با هتل فرق دارد؟ 

تحویل ویلا

خیر؛ همان طور که هتل ها برای خود زمان ورود و خروج دارند، ویلا ها و اقامتگاه های بوم گردی هم،  زمان ورود و خروج دارند. معمولا برای ورود به ویلا و تحویل کلید به مسافر ساعت 14:00 و برای خروج و تحویل کلید از مسافر ساعت 12:00 را در نظر می گیرند. قبل از انتخاب ویلا، حداقل ساعت ورود را بررسی کنید تا زودتر به شهر مقصد نرسید و ساعاتی را در آن شهر بیهوده بگذرانید یا افسوس این را داشته باشید که چرا از زیبایی های جاده لذت نبرده اید و خود را هرچه زودتر به مقصد رسانده اید. 

3- اگر کنسل شد، تکلیف چیست؟ 

پشتیبانی وبسایت

اگر قصد اجاره ویلا از سایت های اینترنتی، از طریق تلفن و... را دارید، حتما قبل از پرداخت وجه اجاره قوانین آن وبسایت یا اجاره دهنده را مطالعه کرده یا جویا شوید. اینکه مسافر در چه روز هایی و چند ساعت قبل از شروع اقامت حق کنسل کردن را دارد و آیا برای روزهای تعطیل و غیر تعطیل تعرفه های متفاوتی دارد یا خیر؟ 

آیا اگر صاحب ملک درخواست حضور شما در ملک خود را لغو کرد، آن وبسایت یا شخصی که از وی ویلا را اجاره کرده اید، قوانین خاصی را برای این موضوع پیش بینی کرده است؟ آیا تیم پشتیبانی و فروش قدرت این را دارد که خیلی سریع، ویلای دیگری را برای شما جایگزین کند یا خیر؟ 

 

4- قوانین حاکم بر ملک را جویا شوید 

تولد کودک

ممکن است شما بخواهید در ویلا تولد فرزندتان را جشن بگیرید و مهمان هم داشته باشید. قبل از اینکه هزینه ویلا را به طور کامل پرداخت کنید در مورد قوانین ملک تحقیق کنید و مطمئن شوید که صاحب ملک این اجازه را به شما می دهد. چرا که برخی از مالکان در نزدیکی شما زندگی می کنند و به سر و صدا حساس هستند. 

ممکن است شما مجبور باشید یا دوست داشته باشید که حیوان خانگی خود را نیز به سفر ببرید. قبل از اجاره ویلا در مورد ورود حیوانات به ملک مطمئن شوید تا این موضوع برای شما دردسر نشود.  

 برخی از مالکان در بیرون ویلا، فکری برای حیوانات خانگی کرده اند و برایشان مکانی را تعبیه کرده اند. 

5- مدارک شناسایی را همراه داشته باشید

شناسنامه و کارت ملی در سفر

برای اکثر اماکن اقامتی معتبر، ارائه مدرک محرمیت زوجین لازم است. مالک شاید مدارک را نزد خود نگه دارد، هرچند که تحویل دادن مدارک الزامی نیست، اما برای اینکه مالک مطمئن باشد که کلید را تحویل چه کسی می دهد بهتر است مدارک را نزد خود نگه دارد و روز آخر آن ها را به شما تحویل دهد. 

6- هزینه ای علاوه بر هزینه ی اولیه پرداخت نکنید 

ویلا را به صورت اینترنتی یا حضوری رزرو کرده اید و هزینه ی آن را هم پرداخت کرده اید، امام مالک طلب مبلغی اضافه می کند. در اینجا باید با پشتیبان وبسایتیکه ویلا را از آن اجاره کرده اید تماس بگیرید و مشکل را حل کنید. 

البته شرایط خاصی هم ممکن است اتفاق بیفتد که نیاز به تماس با پشتیبان نیست و خودتان می توانید با مالک آن را حل کنید. شرایطی مثل اضافه شدن تعداد نفرات که باید بین طرفین حل شود. 

7- امکانات ویلا را دقیق بررسی کنید 

امکانات ویلا

قبل از اجاره ویلا و سفر به منطقه ای که قصد سفر به آن را دارید، سوالات زیر را بپرسید و پاسخ دریافت کنید. 

  • آیا قرار است خودتان آشپزی کنید یا غذا برایتان آماده باشد؟ 
  • آیا ممکن است به پتو یا تشک اضافه نیاز پیدا کنید؟( یک نفر دو پتو) 
  • دوست دارید ویلایی که اجاره می کنید روبه دریا و دریاچه باشد یا کوهستان و فضای سبز و جنگل؟ 
  • آیا پارکینگ اهمیتی دارد؟ 
  • آسانسور چقدر مهم است؟ 
  • آیا سرویس بهداشتی فرنگی دارد؟(ممکن است فرد سالخورده یا بیماری داشته باشید که نتواند از سرویس ایرانی استفاده کند.) 
  • و... 

پس قبل از اقدام به رزور با پاسخ به سوالات بالا و بررسی و دقت در امکانات ویلا، مطمئن شوید که همه چیز با مبلغی که پرداخت می کنید همخوانی دارد. 

 

8- تکلیف ویلاهای استخردار چیست؟ 

استخر ویلا

یکی از مهم ترین نکاتی که در اجاره ی ویلاهای استخردار باید مد نظر داشته باشید، شرایط استفاده از استخر است. این که استخر به صورت اشتراکی است یا خصوصی و برای شماست مهم است. این که استخر رو باز است یا سرپوشیده مهم است. آخرین باری که آب آن تعویض شده ، چه زمانی بوده است مهم است. 

از آنجایی که یکی از رایج ترین شکایات مسافران، شکایت از ویلاهای استخردار است ،پرسیدن این موارد خجالتی ندارد و باعث می شود شکایتی پیش نیاید. 

9- امانت دار خوبی باشید 

همانطور که مالک ویلا موظف است ویلا را به شما تمیز و مرتب تحویل دهد، شما هم موظف هستید ویلا را همانطور که تحویل گرفته اید تحویل دهید. 

اگر ویلا را همانطور که تحویل گرفته اید تحویل دهید، کسی نمی تواند از شما هزینه ی اضافی برای تمیزکردن ویلا درخواست کند و شما هم موظف نیستید بابت این موضوع هزینه ی اضافی پرداخت کنید. 

 

 

امیدواریم که به هر کجای این کره ی خاکی و مخصوصا به هر کجای ایران بزرگ که سفر می کنید سفر خوبی داشته باشید و با رعایت نکاتی که ذکر کردیم، روزهای خوبی را تجربه کنید.