09137292595
09307256577

مسیر کاشان به چادگان؛ مسیری به شیرینی عسل خوانسار

برای شروع مسافرت، قبل از هر چیزی نیاز به یکسری اطلاعات در مورد مسیری که باید طی کنید و مقصد مورد نظر دارید. اطلاعاتی نظیر فاصله بین شهرها، سختی ها و شیرینی های مسیر، وضعیت آب و هوا و... که هر یک به اندازه ی خود می توانند مهم بوده و در روند سفر شما تاثیر بگذارند.  

در این مطلب قصد داریم تا مسیر کاشان به چادگان را  از مسیر شماره 2 که راهی پرپیچ و خم، اما شیرین است طی کرده و از آن لذت ببریم. قبل از اینکه در ادامه با ما همراه باشید، پیشنهاد می کنیم اگر حوصله و صبر کافی ندارید و مسیرهای آزادراهی را بیشتر دوست دارید، از مسیر آزادراهی کاشان به چادگان استفاده کنید. 

 

- فاصله کاشان به چادگان؛ با عبور از گلپایگان و خوانسار 

مسیر کاشان چادگان با عبور از خوانسار

مسیر کاشان چادگان با عبور از خوانسار

اگر جز افرادی هستید که مسیر سفر هم برایتان فوق العاده مهم بوده و دوست دارید مسیری را انتخاب کنید که زیبایی های خاص خود را داشته باشد، مسیر درستی را انتخاب کرده اید و با طی کردن حدود 250 کیلومتر و صرف زمان حدود 3 ساعت ( البته با فرض اینکه توقف نکنید و از زیبایی مسیر لذت نبرید) به چادگان می رسید. اما چطور؟ 

اگر اهل کاشان هستید که خوب می دانید چطور از شهر خارج شده و به سمت مشهد اردهال و سپس برزُک حرکت کنید، اما اگر قبل از سفر به چادگان از کاشان دیدن کرده اید و مقصد بعدی چادگان است، برای خروج از شهر و استفاده از مسیر شماره 2 دو راه دارید: 

  • اطراف خانه های تاریخی کاشان 

از آنجایی که اکثر خانه های تاریخی کاشان نظیر خانه تاریخی عباسیان، عامری ها، تاج، بروجردی ها و... در خیابان علوی قرار دارند و قطعا شما هم از یکی از این خانه ها و اماکن تاریخی دیدن می کنید. پیشنهاد می کنیم اگر وقت کافی برای دیدن دیگر زیبایی های شهر از جمله باغ فین کاشان را ندارید، از خیابان یکطرفه علوی خارج شده و خیابان های زیر را طی کنید تا از شهر خارج شده و به سمت مشهد اردهال حرکت کنید. 

1.خیابان ملافتح الله  2. خیابان ملاحبیب اله شریف  3. خیابان باباافضل  4. خیابان بهشتی  5. بلوار باهنر  6. بلوار دانش  7. بلوار مرحوم حاج حسن تفضلی  8. بلوار قطب راوندی  9. بلوار شهیدان فرازنده 

آثار باستانی کاشان

 

  • اطراف باغ فین کاشان 

حال اگر فقط به قصد دیدن باغ فین وارد کاشان شده اید و برای رسیدن به چادگان عجله دارید، از همان باغ فین وارد بلوار باقرالعلوم و سپس بلوار امام رضا شده و در انتها وارد آزادراه امیرکبیر ( کاشان - قم) شوید.  

بعد از اینکه حدود 10 کیلومتر را طی کردید به عوارضی کاشان می رسید. نکته ای که باید در این عوارضی به خاطر داشته باشید این است که به متصدی عوارضی بگویید که قصد سفر به مشهد اردهال را دارید و با پرداخت 3000 ریال به جای 35000 ریال از عوارضی عبور کرده و پس از طی کردن حدود 5 کیلومتر از خروجی خارج شده و به سمت مشهد اردهال سفر کنید. 

از هر مسیری که راحت هستید از شهر خارج شوید، اما در هر صورت باید به سمت مشهد اردهال حرکت کنید. 

 

- از ابتدای جاده مشهد اردهال تا ابتدای جاده دلیجان به اصفهان 

نیاسر و مشهد اردهال

 

بعد از اینکه 10 کیلومتر از جاده را به سمت مشهد اردهال طی کردید به سه راهی کاشان، مشهد اردهال، برزُک می رسید. اگر دوست دارید از شهر گل و گلاب نیاسر و آبشار زیبای آن دیدن کرده و در کربلای ایران به زیارت امامزاده واجب التعظیم، حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) بروید، به سمت راست حرکت کنید. اما اگر عجله دارید و می خواهید به سمت چادگان بروید، باید مستقیم حرکت کرده و به سمت شهر برزُک بروید. 

اگر در بهار و تابستان سفر می کنید از شاه توت، گردو و گل و گلاب برزک غافل نشوید و صدای چشمه ها و جوی های آب این شهر زیبای کوهستانی را از دست ندهید. 

در انتهای این مسیر به چهارراهی می رسید که یک سمت آن به دلیجان، سمت دیگر آن به اصفهان و سمت دیگر آن به گلپایگان می رسد. به سمت راست حرکت کرده و بعد از چند صد‌متر در دوربرگردان دور زده و به سمت گلپایگان حرکت کنید. 

 

- گلپایگان؛ شهر شیر و لبنیات (جاذبه های گردشگری گلپایگان) 

جاذبه های گردشگری چادگان

 

بعد از گلشهر و گوگد به شهرستان گلپایگان می رسید. شهرستانی که شیر و لبنیات آن معروف است. اما یکسری مکان های دیدنی هم دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می کنیم. 

امامزادگان هفده تن:  این بنا که قدمت آن به دوران شاه عباس صفوی و قرن یازدهم هجری قمری بر می‌گردد، سنگ نوشته ای دارد که روی آن نوشته شده است که در این مکان فرزندان امام حسن مجتبی(ع)، امام صادق(ع)، امام کاظم(ع)، امام حسین(ع) وفرزندان  جعفر طیار دفن هستند. 

ارگ تاریخی گوگد: بنایی 400 ساله واقع در شهر گوگد ( در 5 کیلومتری گلپایگان) که طبق اسناد به نظر می رسد بخشی از آن مهریه همسر علیخان بوده و به همین دلیل به ارگ علیخانی مشهور شده است. نکته ای که درباره ی کاربری این ارگ قابل توجه است این است که در زمان صلح، کاروانسرا بوده است و در زمان جنگ به عنوان دژی نظامی استفاده می‌شده است. 

بعد از اینکه در این شهر توقف کردید و از جاذبه های گردشگری آن دیدن کردید، وقت آن می رسد که به سمت خوانسار حرکت کنید. 

 

- جاذبه های گردشگری خوانسار؛ شهر سایه و عسل 

جاذبه های خوانسار

 

اگر به چادگان رسیده اید و وقت صبحانه و نهار است، حتما به پارک جنگلی خوانسار رفته و در کنار طبیعت و زیبایی چشمه ها و آب و درختان، صبحانه و نهار را میل کنید و از آن لذت ببرید. 

در مسیر رسیدن به پارک جنگلی از خیابان هایی عبور خواهید کرد که درختانی از دو طرف سایه ایجاد کرده اند و زیبایی خاصی به خیابان بخشیده اند. در همین خیابان های عسل اصل خوانسار که سوغات اصلی این شهر هم محسوب می شود را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. 

اگر وقت دارید و عجله ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از خانه ابهری با بیش از 220 سال قدمت هم دیدن کنید و بعد از آن اگر خواستید از شهر خارج شده و به سمت چادگان حرکت کنید. 

تا چادگان حدود 1 ساعت دیگر راه مانده است. 

 

- آخرین شهر( مقصد: چادگان) 

مسیر زیادی را از مبدا کاشان به مقصد چادگان در پیش ندارید. پیشنهاد می‌کنیم صبح از کاشان حرکت کنید، نهار ظهر را در پارک جنگلی خوانسار میل کنید و بعد از نهار به سمت چادگان حرکت کنید تا دقیقا در زمان تخلیه ویلاها به چادگان رسیده باشید. 

پیشنهاد دوم ما هم این است که برای برگشت از چادگان به سمت کاشان از مسیر آزادراهی چادگان به کاشان استفاده کنید. 

 اگر خاطره ای از این مسیر و از این شهرها دارید و حتی فکر می کنید جاذبه ای گردشگری در این مسیر است که ما به آن اشاره نکرده ایم، خوشحال می‌شویم با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. منتظرتون هستیم. 

محمدرضا وفانژاد یکشنبه 11 اسفند 1398

واقعا خوانسار شهر قشنگیه، پیشنهاد میکنم حتما ان مسیر رو انتخاب کنید و سری هم به خوانسار بزنید.

ارسال دیدگاه

منتظر شنیدن نقد ها و نظرات شما هستیم...