09137292595
09307256577

مسیر شیراز به چادگان با عبور از اصفهان

برای شروع سفر از شهر مبدا به شهر مقصد، معمولاً راه‌های مختلفی وجود دارد و بعضی مواقع انتخاب راه ها کار سختی است. اینکه جاده‌ای که انتخاب می‌شود چه امکاناتی دارد و از چه ویژگی‌ هایی برخوردار است، اهمیت بسیار زیادی دارد. 

در این مطلب قصد داریم تا از جاده شیراز به اصفهان، برای رسیدن به چادگان استفاده کرده و با شهرها و اماکن تفریحی و تاریخی این مسیر بیشتر آشنا شویم. پس اگر قصد سفر به چادگان را دارید و راحتی و سرعت رسیدن از هرچیزی برای شما مهم‌تر است، می‌توانید با ما همراه باشید و 600 کیلومتر، ما را همراهی کنید. 

ولی اگر مصرف سوخت و... برایتان مهم است و ترجیح می‌دهید مسافت کمتری را طی کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب مسیر شیراز به چادگان با عبور از کنار طبیعتی زیبا را از دست ندهید. 

شروع سفر از شیراز

اگر ساکن شیراز باشید که به خوبی می‌دانید چطور از شهر خارج شده و اتومبیل خود را در مسیر شیراز، اصفهان قرار دهید. اما اگر از شهرهای اطراف شیراز آمده اید و قصد سفر به چادگان را دارید، باید با دنبال‌کردن تابلوهای راهنمای مسیر که زرقان، مرودشت و تخت جمشید را نشان می‌دهند، از شهر خارج شده و وارد جاده شیراز به اصفهان شوید. 

در این جاده از شهرهایی مثل زرقان، مرودشت، سعادت‌ شهر و... عبور می‌کنید تا به اولین شهری که ما به معرفی جاذبه های آن می‌پردازیم، یعنی شهرضا برسید. اما اگر تخت جمشید، موزه تخت جمشید، مجموعه تاریخی نقش رجب، نقش رستم و کعبه زردشت، مقبره کمبوجیه، آبشار دشتک، قلعه ایزدخواست و... را ندیده اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این مکان‌ها بزنید. اما اگر دیده‌اید در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به عنوان اولین شهر، به شهرضا سفر کنیم. 

قبل از رسیدن به شهرضا و در 38 کیلومتری این شهر، سری به کاروانسرای امین آباد بزنید. کاروانسرایی که قدمت آن به دوران شاه عباس اول برمی‌گردد و وجود بناهایی مثل حمام، مسجد و آب انبار در این بنای هشت ضلعی، نشان از اهمیت آن دارد. 

کاروانسرای امین آباد شهرضا

 

شهرضا؛ با بازاری از دوران سلجوقیان 

شهرضا، شهری قدیمی است که آثار تاریخی زیادی را در خود جای داه است. اما بازار تاریخی این شهر که از دوران سلجوقیان به جا مانده، از بارزترین آثار است. 

بازار شهرضا

 

این بازار ویژگی های زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • وجود مسجد جامع شهر در ورودی آن 
  • اهمیت این بازار در دوران صفویه به دلیل نزدیکی به اصفهان و عراق 
  • وجود کاروانسراهای تاریخی از جمله کاروانسرای متقی و کاروانسرای چهارسوق 
  • وجود تیمچه های با ارزشی همچون تیمچه حاج سیدمیرزا، تیمچه توکل، تیمچه رجایی و... 
  • و... 

 

در مسیری که برای رسیدن به چادگان قرار دارید، دیدن این شهر به شدت توصیه می‌شود. 

بعد از دیدن شهرضا و برای رسیدن به چادگان، دو گزینه روی میز دارید: 

  1. به دیدن اصفهان بروید: که ذکر جاذبه های گردشگری و تاریخی نصف جهان برکسی پوشیده نیست و اگر از این مسیر عبور کنید، ترافیک شهری و حدود 20 کیلومتر راه بیشتری در پیش دارید. 
  2. به سمت فولادشهر حرکت کنید: در این صورت، فرصت دیدن اصفهان را از دست داده  و سریع‌تر به چادگان می‌رسید. 

مسیر شهرضا به چادگان

مسیر شهرضا به چادگان

 

مسیر شهرضا به چادگان

مسیر شهرضا به چادگان

هر مسیری که انتخاب کنید، می‌توانید از نجف آباد دیدن کنید. 

سخن پایانی 

پیشنهاد می‌کنیم 600 کیلومتر مسیر شیراز به چادگان را با آرامش و حداقل در دو روز طی کنید تا فرصت دیدن جاذبه‌های گردشگری شهرضا، اصفهان، نجف‌آباد، تیران و... را از دست ندهید. ما در این مطلب از جاذبه‌های گردشگری نجف‌آباد و تیران سخن نگفتیم، اما اگر مشتاق به دیدن این دو شهر هستید پیشنهاد می‌کنیم مطلب مسیر کاشان به چادگان را از دست ندهید. 

در پایان، اگر از این مسیر خاطره ای دارید یا شهر و روستایی زیبا می‌شناسید که در این مسیر قرار دارد و از دیده  ما پنهان مانده را به عنوان دیدگاه برای ما ارسال کنید. 

ارسال دیدگاه

منتظر شنیدن نقد ها و نظرات شما هستیم...