09137292595
09307256577

مسیر تهران تا چادگان

برای اینکه سفر خوب و بدون مشکلی را تجربه کنید، نیاز است قبل از سفر در مورد مسیری که قصد طی کردن آن را دارید اطلاعات کافی داشته باشید. اطلاعاتی مانند شرایط آب و هوایی، امکانات موجود در مسیر و شهرهایی که در راه رسیدن به مقصد از آن عبور می­کنید. معمولا برای اینکه به مقصد خود برسید، راه­های مختلفی در پیش روی شما است.

 مسیر تهران تا چادگان هم از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه از تهران به چادگان برسید می­توانید از 3 مسیر مختلف استفاده کنید. در این مطلب از سایت chadegan.com به برسی راه­ های مختلف، شهرهایی که در مسیر قرار دارند و امکانات رفاهی جاده­ ها خواهیم پرداخت. اگر شما تصمیم گرفتید به چادگان سفر کنید، ما به شما توصیه می­کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

از تهران به چادگان با عبور از قم، کاشان و اصفهان

قبل از شروع حرکت از تهران باید تصمیم بگیرید که از کدام مسیر می­خواهید از شهر خارج شوید. اگر مسیر شماره یک را برای رسیدن به چادگان انتخاب کنید، باید مسافتی به طول 531 کیلومتر را طی کنید که تقریبا 5 ساعت 30 دقیقه طول خواهد کشید. در مسیر تهران تا چادگان در راه اول شما از شهرهای: قم، کاشان و اصفهان عبور خواهید کرد. برای شروع حرکت در راه اول، شما باید وارد آزاد راه خلیج فارس شوید و مسیر خود را تا استان قم ادامه دهید. در آزاد راه خلیج فارس امکانات زیادی وجود دارد و شما بدون هیچ نگرانی می­توانید به سفر خود ادامه دهید. امکاناتی مانند: توقفگاه های متعدد، نمازخانه، دفتر­های خدماتی ایران خودرو و سایپا، پایگاه فنی، مرکز خدمات درمانی و پمپ بنزین را در مسیر مشاهده خواهید کرد.

از تهران تا قم شهر یا مکان دیدنی وجود ندارد و جاده تقریبا داخل بیابان ساخته شده است. البته شما در این مسیر از کنار دریاچه نمک حوض سلطان عبور خواهید کرد. زمانی که به شهر زیارتی قم رسیدید اگر مایل به بازدید از این شهر بودید، می­توانید به زیارت حضرت معصومه(ص) بروید یا از کوه خزر دیدن کنید. اگر هم قصد عبور از قم را دارید باید وارد آزاد راه امیر کبیر شوید و راه خود را به سمت کاشان ادامه دهید. مسیر قم تا کاشان هم شبیه به مسیر قبلی خواهد بود و در جاده با مکان خاصی به جز اقامتگاه­ ها و پمپ بنزین­ ها برخورد نخواهید کرد.

از تهران به چادگان با عبور از شهر 7 هزار ساله

به شما پیشنهاد می­کنم زمانی که به کاشان رسیدید، از این شهر زیبا بازدید کنید. این شهر تاریخی از مکان­ های دیدنی زیادی برخوردار است، که می­تواند برای شما بسیار هیجان انگیز باشد. مکان­ های تاریخی مانند: (باغ فین، خانه طباطبائی­ ها، خانه بروجردی­ ها، تپه­ های سیلک و...). اما اگر به دنبال طبیعت بکر و با صفا هستید، می­توانید به شهرهای کوچک اطراف کاشان بروید. مانند شهر گل و گلاب ایران قمصر یا آبشار بسیار زیبای نیاسر که هر کدام دارای زیبایی­ های فوق­العاده است.

همانطور که میدانید کاشان شهری کویری است. اگر به دنبال آرامش هستید، ما به شما توصیه می­کنیم به کویر مرنجاب یا کویر سیازگه سفر کنید و یک شب را در آنجا سپری کنید. شب ­های پر ستاره کویر بی نظیر است. همچنین می­توانید با سوار شدن ماشین­ های سافاری اوج هیجان را تجربه کنید.

 اما اگر قصد دارید به راه خود ادامه دهید از آزاد راه امیر کبیر خارج نشوید.

تهران به اصفهان، ورود به نصف جهان

در ادامه شما دوباره وارد آزاد راه خلیج فارس خواهید شد و در این مسیر از کنار شهرهایی مانند نطنزعبور خواهید کرد تا به اصفهان برسید. برای اینکه وارد اصفهان نشوید به سمت چادگان راه خود را ادامه دهید و به جاده کنار گذر غربی اصفهان وارد شوید.

 اما اگر قصد بازدید از اصفهان را دارید، باید وارد جاده اصفهان میمه شوید. در تعریف از اصفهان هرچه بگویم کم گفته ­ام. شما خودتان با زیبایی­ های اصفهان به طور کامل آشنایی دارید واین جمله­ ای قدیمی را تا به حال ممکن است هزار بار شنیده باشید، که اصفهان نصف جهان است. اصفهان یکی از تاریخی ­ترین شهرهای جهان به حساب می ­آید. برای اینکه بتوانید تمام مکان ­های دیدنی این شهر را مشاهده کنید، نیاز به زمان زیادی دارید.

مسیر تهران به چادگان از راه اول

بعد از ادامه دادن کنار گذر باید وارد کمربندی تیران شوید. در این مسیر از شهرهای کوچکی مانند: تیران و رضوانشهر عبور خواهید کرد و سپس به شهر چادگان خواهید رسید.

مسیر تهران به چادگان از راه دوم

اگر قصد دارید از مسیر دوم به چادگان برسید، باید مسافتی بطول 450 کیلومتر را طی کنید که از نظر زمان 5 ساعت و 40 دقیقه طول می­کشد. البته که مسیر اول با مسیر دوم تا رسیدن به شهر قم از یک راه استفاده می­کنند و از آنجا به بعد مسیرشان جدا می­شود.

زمانی که مسیر دوم را انتخاب کردید، باید از آزاد راه خلیج فارس به بزرگراه امام علی تغییر مسیر دهید. در ادامه ­ای این راه شما وارد جاده­ای دلیجان-سلفچگان خواهید شد. با گذراندن مسافتی از جاده شما به شهر دلیجان نزدیک می­شوید، که می­توانید برای استراحت به آن مراجعه کنید. با ادامه دادن مسیر از کنار شهرهای بزرگ و کوچک زیادی عبور خواهید کرد. شهرهایی مانند گلشهر، گلپایگان و خوانسار که هرکدام دارای ویژگی­های زیادی هستند. در کل مسیر نگران امکانات رفاهی داخل جاده نباشید، زیرا در این مسیر اقامتگاه­ ها و پمپ بنزین­ های زیادی وجود دارد.

بعد از اینکه به جاده داران-چادگان وارد شدید، راه زیادی تا چادگان برای شما باقی نمی­ ماند.

چادگان شهر زیبا با آب و هوای عالی

در این مقاله مسیر تهران تا چادگان از راه­های مختلف را برای شما توضیح دادیم. برای اینکه از تهران به بهشت اصفهان برسید، باید حدود 530 کیلومتر را طی کنید. اما مطمئن باشید از سفر به این شهر خوش آب و هوا پشیمان نخواهید شد. برای اینکه دغدغه­ا ی اجاره ویلا نداشته باشید، ما به شما توصیه می­کنیم قبل از شروع سفر با مراجعه به سایت چادگان ویلای خود را رزرو کنید و با خیال راحت پا به سفر بگذارید.

اگر تاکنون به چادگان سفر کرده ­­اید و در این شهر تجربه یا خاطره­ای در ذهنتان دارید، خوشحال می شویم با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

منتظر شنیدن نقد ها و نظرات شما هستیم...