در تابستان به دلیل هوای گرم، مردم بیشتر دوست دارند به مکان های خنک تری سفر کنند به همین خاطر در این مقاله برای شما مسیر یزد تا چادگان را معرفی کردیم.
09137292595
09307256577

مسیر یزد تا چادگان

https://chadegan.com/uploads/post/yazd - chadegan - tumb.jpg

با شروع فصل گرما، سفر به مناطق خوش آب و هوای کشور قوت می­‌گیرد و مردم شهرهایی مانند چادگان را به عنوان مقصد خودشان انتخاب می‌­کنند. این شهر به دلیل آب و هوای مطبوع، طبیعت زیبا و سرسبز، امکانات رفاهی مناسب به یکی از زیباترین مناطق توریستی کشور تبدیل شده است. به همین علت کسانی که ساکن شهرهای کویری مانند یزد هستند، بیشتر تمایل سفر به چادگان را دارند.

شما قبل اینکه از شهر خود به سمت مقصدی که در نظر دارید حرکت کنید، نیاز به اطلاعاتی دارید. اطلاعاتی مانند: راه­‌های مختلف رسیدن به مقصد، استراحتگاه‌­هایی که در مسیر وجود دارد و مکان های دیدنی که در جاده قرار دارد. به همین دلیل ما در این مطلب از سایت چادگان قصد داریم به مسیر یزد تا چادگان بپردازیم.

 

یزذ

مسیر یزد تا چادگان، مسیری کویری

شهر یزد که به شهر خشتی در دنیا معروف است، داخل کویر بنا شده است. این شهر دارای آثار باستانی زیادی است که هر کدام زیبایی­های منحصر به فرد خودش را دارد. آب و هوای یزد گرم و خشک است به همین دلیل تابستان­‌های طاقت فرسایی دارد. به همین منظور مردم این شهر برای استراحت به سمت شهرهای خوش آب و هوا حرکت می‌­کنند. یکی از شهرهای تقریبا نزدیک به یزد که از آب و هوایی خوبی برخوردار است و می­‌تواند گزینه‌­ای خوبی برای مسافرت باشد، چادگان است.

برای اینکه از یزد به چادگان برسید، می‌­توانید از دو مسیر مختلف استفاده کنید. البته که این راه‌­ها تا بخش زیادی از مسیر را در یک جاده مشترک باهم سپری می­‌کنند. مسیر اول به طول 441 کیلومتر است که شما طی 5 ساعت و 12 دقیقه به مقصد خود خواهید رسید. مسیر دوم به 488 کیلومتر است که از نظر زمانی اختلاف زیادی با مسیر اول ندارد و فقط 22 دقیقه بیشتر زمان می­برد.

همانطور که دیدید، از نظر مسافت یا مدت زمان رسیدن به مقصد، اختلاف زیادی بین دو مسیر وجود ندارد. پس انتخاب اینکه از کدام راه به چادگان سفر کنید به خودتان بستگی دارد.

 

مسیر اول

 

مسیر اول یزد به چادگان

در مسیر اول شما پس خارج شدن از شهر باید وارد بزرگراه یزد – میبد شوید. در این مسیر از کنار روستاهای اطراف یزد عبور خواهید کرد تا به بزرگراه کنار گذار حلقوی میبد – اردکان برسید. زمانی که به طور کامل از این کنار گذر گذشتید، وارد جاده اردکان نائین خواهید شد. از نظر امکانت رفاهی داخل جاده این مسیر چیزی کم ندارد، پس خیالتان بابت این موارد راحت باشد.

به دلیل اینکه جاده در کویر واقع شده، در مسیر شاهد چیز خاصی نخواهید بود. بعد از اینکه مدتی در مسیر بودید به شهر نایین خواهید رسید. نایین با قدمتی 3 هزار ساله یکی از قدیمی‌­ترین شهرهای ایران است. نایین وسیع­‌ترین شهرستان در استان اصفهان است. این شهر در زمانی هخامنشیان جزو یکی از پنج ولایت استان فارس که پایتخت آن دوره بوده قرار داشته است.

این شهر از لحاظ مکان‌­های دیدنی بسیار غنی است و شما را می‌­تواند شگفت زده کند. مسجد جامع نایین از لحاظ قدمت جزو اولین یا دومین مسجد پابرجا در ایران است. پیشینه ساخت این مسجد به قرن نهم میلادی (قرن سوم هجری) بر می‌­گردد. این شهر دارای 40 هزار نفر جمعیت است. ما به شما توصیه می­‌کنیم در مسیر یزد تا چادگان، حتما به شهر قدیمی نایین سفر کنید و از جاذبه‌­های دیدنی این شهر لذت ببرید.

در این قسمت شما می‌­توانید تصمیم بگیرید که ادامه راه خود را در چه مسیری ادامه بدهید. اگر قصد دارید در مسیر اول به راه خود ادامه بدهید، وارد جاده نایین – اصفهان شوید و اما اگر می­‌خواهید به مسیر دوم ورود کنید باید به سمت شهر کوچک نیستانک حرکت کنید. اما ما مسیر اول را ادامه می‌دهیم.

در این مسیر از کنار روستاها یا شهرهای کوچکی عبور خواهید کرد تا به اصفهان برسید. بعد از طی کردن مسافت باقی مانده به شهری زیبای اصفهان خواهید رسید. این شهر تاریخی سومین شهر پر جمعیت ایران به حساب می‌­آید که به نصف جهان معروف است. این شهر در زمان صفویان پایتخت ایران به حساب می‌­آمد و در آن دوره توجه زیادی بر اصفهان شد به همین دلیل رونق زیادی گرفت. بسیاری از مکان­‌های تاریخی و دیدنی این شهر در سازمان یونسکو ثبت شده است. صنعت طلا در اصفهان به صورت اختصاصی مورد توجه قرار گرفته است به طوری که بزرگترین و بیشترین کارگاه­‌های طلا سازی داخل خود جا داده است.

اکثرا ما ایرانی­‌ها بر زیبایی­‌های اصفهان واقف هستیم. پس با توجه به این نکات بازدید از این شهر، برای شما می‌­تواند بسیار لذت بخش باشد.

برای رسیدن به چادگان باید وارد بزرگراه شهید اردستانی شوید؛ بعد از طی کردن این مسیر وارد کمربندی تیران می­‌شوید که مستقیم به سمت چادگان می‌­رود. بعد از طی کردن این مسیر به بهشت اصفهان خواهید رسید.

 

مسیر دوم یزد تا چادگان

در مسیر دو شما به شکلی اصفهان را دور می­‌زنید. زمانی که از نایین به سمت شهر نیستانک حرکت کردید جاده را ادامه می‌­دهید. پس از گذشته مدتی شما وارد بزرگره خلج فارس می‌­شوید. این مسیر شما را به اصفهان خواهد رساند. البته با انتخاب این راه شما وارد اصفهان نخواهید شد و مستقیم به جاده کمربندی تیران خواهید رسید. بعد از رسیدن به جاده تیران دوباره وارد، مسیر اول خواهید شد. بعد گذشت مدتی هم به چادگان شهر خوش آب و هوای اصفهان خواهید رسید.

 

مسیر دوم

 

چادگان بهشت اصفهان

شهرستان چادگان داخل استان اصفهان قرار دارد البته که مردم این شهر به زبان ترکی قشقایی صحبت می­‌کنند. این شهر دارای 33 هزار نفر جمعیت است. اقتصاد این شهر بیشتر بر پایه‌­ای کشاورزی، دامداری و صنایع دستی مانند قالی بافی است. توجه داشته باشد که این شهر از زیبایی­‌های طبیعی بسیاری برخوردار است. سفر به این شهر برای استراحت در فصول گرم سال باعث ایجاد آرامش در شما می‌­شود.

 

سخن پایانی

انتخاب یک مقصد عالی و خوش آب و هوا در فصل تابستان بسیار سخت است. به همین دلیل ما به شما چادگان را توصیه می­‌کنیم. این شهر به دلیل اینکه تقریبا در مرکز ایران قرار گرفته است، از نظر شهرهای دیگه بیشتر در دسترس مردم قرار دارد. ما در این مطلب به مسیر یزد تا چادگان پرداختیم. به شما توصیه می‌­کنیم، قبل از حرکت از شهر خود نسب به رزرو ویلای خود اقدام کنید تا مشکل اجاره ویلا نداشته باشید.

امیدوارم سفر خوبی را داشته باشید.

 

 

ارسال دیدگاه

منتظر شنیدن نقد ها و نظرات شما هستیم...