09137292595
09307256577

روستای حجت آباد چادگان ( از دو راهی تا پیشنهادهای لذت بخش)

قصد داریم  از دهکده تفریحی چادگان و ویلای خود خارج شویم و به اطراف دهکده سری بزنیم. یکی از نقاطی که در اطراف چادگان هست و توصیه می‌شود حتماً به آن سری بزنید؛ روستای حجت آباد و مسیر زیبای آن است.

این روستا که به واسطه عبور رودخانه از داخل آن از زیبایی خاصی برخودار است و حتی خشکسالی چندسال اخیر هم نتوانسته از زیبایی  این روستای ساحلی کم کند.

با هم و در ادامه در مسیر این روستا قرار می‌گیریم و زیبایی‌ها و جاذبه هایی که در مسیر با آن برخورد می‌کنیم را مرور می‌کنیم.

 

خروج از دهکده تفریحی چادگان و حرکت به سمت روستای حجت آباد

اگر در فصل تابستان و مخصوصاً تعطیلی های آخر هفته به چادگان سفر کرده اید؛ توصیه می‌کنیم حرکت به سمت این روستا را به حوالی ظهر موکول نکنید. در ادامه دلیل این توصیه را ذکر برایتان توضیح می‌دهیم.

بعد از اینکه مطمئن شدید وسایل ضروری و برگه ورود و خروج خودرو به دهکده را برداشته اید؛ از دهکده خارج شوید. پس از طی کردن جاده اختصاصی دهکده به میدان وروی شهر ( میدان نبوت) می‌رسید.

در این میدان از سمت راست حرکت کنید و از اولین خروجی به سمنت اصفهان و سد زاینده رود خارج شوید. از اینجا تا حجت آباد باید حدود 20 دقیقه رانندگی کنید.

در مسیر و بعد از طی کردن روستای کلبعلی و کارخانه ی الکترود اصفهان به دوراهی می‌رسید. یکی از این راه ها به سمت اصفهان و نجف آباد ختم می‌شود و راه دیگر به شهرکرد، سامان، پل زمان خان و سد زاینده رود می‌رسد.

 به سمت شهرکرد حرکت کنید.

 

حرکت در مسیر روستای حجت آباد تا دوراهی شهرکرد – حجت آباد

بعد از اینکه یکی دو کیلومتر از جاده حجت آباد را طی کردید؛ اگر سمت راست خود را نگاه کنید دورنمایی از دهکده و شهر چادگان را می‌بینید.

از اینجا به بعد به هیچ عنوان عجله نکنید و با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی کنید. چرا که اولاً جاده روستایی هست و خطرات خاص خودش را دارد و دوماً ممکن است زیبایی‌های مسیر را از دست بدهید.

بعد از عبور از روستای آبادچی، اگر به سمت راست جاده نگاه کنید با تابلوی تاسیسات سد زاینده رود مواجه می‌شوید. البته بنا به ادعای حراست ورودی مجموعه سد، این سد بازدید عمومی ندارد و برای بازدید آن باید مجوز ورود از سازمان های مربوطه به خصوص برق منطقه ای اصفهان را داشته باشید.

بعد از عبور از این منطقه و به شرط اینکه شیشه های ماشین پایین باشد و صدای موسیقی زیاد نباشد؛ صدای دلنشین آب به گوش می‌رسد. البته که گوش کردن به موسیقی به خصوص موسیقی قدیمی در این جاده، تا حدودی شما را به یاد جاده های شمال و زمزمه هایی مثل " جاده های شمال محاله یادم بره" می‌اندازد.

کم کم به یک دوراهی دیگر نزدیک می‌شویم.

 

توقف کوتاه در دوراهی شهرکرد – حجت آباد

 بعد از اینکه از محدوده سد عبور کردید و حدود 5 کیلومتری رو طی کردید به دوراهی شهرکرد و حجت آباد می‌رسید. اینجا اگر به سمت راست خود دقت کنید با یک پارک جنگلی با درختانی سر به فلک کشیده مواجه می‌شوید.

توصیه می‌کنیم توقفی کوتاه داشته باشید، از رودخانه و پارک جنگلی و سیگار و قلیانی در کنار ساحل رودخانه لذت ببرید و بعد به مسیر خود ادامه دهید.

البته که امکانات پارک جنگلی به اندازه کافی مطلوب هست که ناهار را در کنار آب و با صدای آب و پرندگان میل کنید و اگر هم مایل بودید و رستوران باز بود از فضای رستوران استفاده کنید.

غیر از این سه راهکار دیگر هم برای لذت بردن از این فضا هست که در ادامه به ان اشاره می‌کنیم.

دوراهی شهرکرد حجت آباد چادگان

 

راهکار اول: حرکت به سمت حجت آباد و پیک نیک کردن در آن

اولین راهکار این است که بعد از اینکه در پارک جنگلی توقف کردید و دقایقی را ار فضا لذت بردید؛ به سمت حجت آباد حرکت کنید. در این حالت، بعد از حدود 10 دقیقه رانندگی و لذت‌بردن از مسیر – به خصوص سمت راست جاده – با تابلوی بهشت پنهان ( نگین گردشگری شهرستان چادگان) مواجه می‌شوید و به این معنی است که به روستای حجت آباد رسیده اید.

 در این حالت می‌توانید از استخرهای پرورش ماهی که در ابتدای روستا قرار دارند؛ ماهی تهیه کرده، همانجا پاک کرده و بشویید و بعد از لذت از جاذبه های طبیعی روستا، کنار آب پیک‌نیک کنید.

البته باید به این نکته توجه کنید که هرچه به آب نزدیک تر باشید؛ باید حضور تعداد زیادی مگس و پشه را تحمل کنید.

 

راهکار دوم: حرکت به سمت حجت آباد و برگشت به سمت پارک جنگلی

دومین راهکار تقریباً مشابه اولین راهکار است. با این تفاوت که اگر پارک جنگلی خلوت بود و فضای نشستن به اندازه کافی فراهم بود؛ به سمت حجت آباد حرکت کنید. اما این دفعه بعد از لذت‌بردن از جاذبه های طبیعی روستا و خرید ماهی تازه از استخرهای پرورش ماهی، دوباره به سمت پارک جنگلی حرکت کنید و در پارک جنگلی پیک نیک کنید.

در این حالت پشه و مگس‌ها کمتر مزاحم شما می‌شوند. به خصوص وقتی که مشغول خوردن غذا هستید.

پارک جنگی مسیر حجت آباد

 

راهکار سوم: حرکت به سمت شهرکرد و اتراق کردن در محدوده پل زمان‌خان

این راهکار به دو صورت قابل اجراست. اول اینکه از فضای پارک جنگلی و روستای حجت آباد صرف نظر کنید و به سمت پل زمان‌خان حرکت کنید و بعد از لذت بردن از مسیر و حدود یک ساعت رانندگی، در محدوده این پل اتراق کنید و ناهار بخورید.

دومین حالت هم این است که بلافاصله بعد از صرف ناهار و کمی استراحت به سمت پل زمان‌خان حرکت کنید و از مسیر رسیدن به شهر سامان و شهرکرد لذت ببرید و در نهایت در کنار پل اتراق کنید و لذت خوردن چای و کشیدن سیگار و قلیان را از خود دریغ نکنید.

البته که در این محدوده و در صورتی که خانوادگی و با تعداد بالای نفرات سفر کرده اید؛ نباید لذت رفتینگ ( رافتینگ) در رودخانه را از خود دریغ کنید.

 

برگشت به سمت دهکده تفریحی چادگان و استقرار در ویلا

ابتدای این مطلب توصیه کرده بودیم که حرکت به سمت روستا را به ظهر و حوالی ظهر موکول نکنید. دلیل آن هم مسیر، لذت ها و راهکارهایی بود که در بالا به آن اشاره شد.

چرا که هرچه دیرتر حرکت کنید؛ اولاً با شلوغی پارک ساحلی یا محوطه اطراف پل زمان‌خان و نبود فضای نشستن مواجه می‌شوید و دوماً نمی‌توانید تمام برنامه را اجرا کنید. به خصوص اگر قصد امتحان کردن رافتینگ و لذت بردن از آن را هم داشته باشید.

سفر خوب و خوش و سلامتی داشته باشید و امیدواریم از سفر به چادگان و اطراف آن لذت ببرید.